On the future of the automotive propulsion development: alternative fuels or fuel cells ?

Autor/autori: Alexandru Cristian RACOVITZA

Rezumat: Împutinarea rezervelor mondiale de petrol laolalta cu cresterea nivelului emisiilor poluante sunt efectele care i-au determinat pe producatorii de automobile si de motoare termice sa-si indrepte atentia catre resursele energetice alternative, si catre combustibilii alternativi, usor de obtinut, ieftini, si cu puteri calorice comparabile celor clasici. Pe parcursul ultimilor zeci de ani au fost testate si produse mai multe tipuri de autovehivule, echipate cu motoare functionind cu GPL, alcooli, DME (di-metil-eter), hidrogen, biodiesel, celuloza, etc. O a doua directie de dezvoltare a cercetarilor este reprezentata de folosirea energiei electrice a vehiculelor, mai mult decit cea a celorlalte tipuri de energie – eoliana, solara, etc). Acest tip de propulsie este asigurat de catre celulele de combustibil. Ele produc energia electrica, care este apoi transferata acumulatorilor motoarelor electrice ale autovehiculelor. Acest echipament de stocare a energiei electrice are un gabarit mare si cintareste mult, si cu toate eforturile nu reuseste sa confere o automonie suficient de mare motorului electric. Cea mai eficienta metoda de propulsie ar fi propulsia hibrida: pentru zonele urbane cea electrica, asigurata de motorul electric alimentat de catre celula de combustibil, si cea clasica termica, sustinuta de utilizarea combustibililor alternativi pentru deplasarea in regim de croaziera. Articolul de fata isi propune o analiza in amanunt pentru nivelul de performanta al fiecareia dintre aceste categorii de propulsie a autovehiculelor, luind in calcul si posibilitatile separate de dezvoltare in viitor.

Cuvinte cheie: motoare cu ardere interna / emisii poluante / propulsie hibrid / alcooli / biocombustibili / hidrogen / celule de combustibil.

 

DOWNLOAD PDF